Výuka a rozvoj s využitím her a gamifikace
GAMIFIKACE je relativně nová technika marketingu, kdy jde o užívání herních prostředků, herních designů, herního myšlení a herních principů do neherních oblastí (např. řízení firmy, HR, marketing, webové / mobilní aplikace ...).
Zdroj: wikipedie
Pojmem GAMIFIKOVANÉ VZDĚLÁVÁNÍ můžeme označit vzdělávání, při kterém jsou využívány:
- gamifikační prvky - např. ikony, které nám pomáhají lépe se orientovat v učebnicích a pracovních listech
- rozšířená realita - v učebnicích, hrách apod.
- herní strategie - např. sbírání bodů při plnění zadaných úkolů apod.
- deskové či on-line hry - zaměřené svým obsahem na danou oblast výuky
- výukové aplikace - zaměřené na určitý obsah výuky nebo na rozvoj kompetencí
- virtuální realita - dává možnost navštívit zajímavé výukové světy
Hra je jedním ze základních prostředků rozvoje podnikavosti a souvisejících kompetencí. Pro její plnohodnotné využití je však důležitý přenos nabytých znalostí, dovedností a postojů do reálných životních situací.
Využití digitálních strategických her k přípravě žáků na výzvy 21. století.
Ucelený výukový program založený na principu HRAJ SI - UČ SE - APLIKUJ rozvíjí klíčové kompetence a měkké dovednosti.
Deskové hry a simulace
vhodné pro použití doma i ve škole, pro všechny věkové kategorie
On-line hry a výukové aplikace
výhodou je jejich dostupnost kdykoliv a kdekoliv, kde je internet
Zážitková pedagogika a hraní rolí
rozvíjí komunikační schopnosti a další kompetence na bázi příběhu a/nebo rolí
Soutěže
dávají možnost srovnat své znalosti a dovednosti s ostatními